ЮВЕЛІРНІ ВИРОБИ ВСЕСВІТНЬОВІДОМИХ БРЕНДІВ ЯК ОБ’ЄКТИ ТОВАРОЗНАВЧОЇ ЕКСПЕРТИЗИ
DOI:
https://doi.org/10.37025/1992-4437/2024-41-1-57Ключові слова:
судова товарознавча експертиза, ювелірний виріб, дорогоцінне каміння, дорогоцінний метал, високе ювелірне мистецтво, бренд, визначення вартості, вартість, оцінкаАнотація
У статті порушено питання дослідження ювелірних виробів як об’єктів
товарознавчої експертизи, що потребують комплексного підходу
і залучення вузькопрофільних фахівців, оцінювачів, ювелірів, гемологів,
хіміків. Зазначено, що такі вироби можуть належати до високого
ювелірного мистецтва, мають велику вартість і потребують усебічного
дослідження з особливою увагою до деталей. Мета статті полягає
у визначенні особливостей ювелірних виробів відомих світових брендів
як об’єктів товарознавчої експертизи. Методологічну основу
дослідження становлять загальнонаукові та спеціальні методи, зокрема
діалектичний, системний аналіз, синтез, теоретичне узагальнення.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в розробленні
послідовності дослідження брендового ювелірного виробу
та визначення його вартості, що починається лише після того,
як судовий експерт у галузі товарознавства визначить оригінальність
його походження. Крім того, висвітлено можливості і перспективи
використання спеціальних знань у формі судової товарознавчої
експертизи під час дослідження брендового ювелірного виробу
та визначення його вартості; проаналізовано особливості елітних
ювелірних виробів на прикладі ексклюзивних прикрас класу люкс
кращих ювелірних брендів світового масштабу – Van Cleef & Arpels,
Cartier, Boucheron, Tiffani & Co, Graff, Chopard, Bulgari (Bvlgari).
Компанії для оприлюднення своїх унікальних колекцій прикрас
послуговуються інтернет-ресурсом, що свідчить про певну
інформаційну забезпеченість завдань товарознавчої експертизи.
Практична значущість дослідження полягає в розробленні основ
і рекоменацій, які можуть застосовувати експерти під час дослідження
ювелірних виробів відомих брендів.