СУЧАСНІ ЕЛЕКТРОННІ СЕРВІСИ ЯК ЗАСІБ КОМУНІКАЦІЇ ЕКСПЕРТНИХ УСТАНОВ ІЗ ЗАМОВНИКАМИ ЕКСПЕРТНИХ ПОСЛУГ
DOI:
https://doi.org/10.37025/1992-4437/2020-34-2-57Ключові слова:
державна установа, судова експертиза, судово-експертна діяльність, замовник експертних послуг, цифровізація, діджиталізація, електронні сервіси, чат-бАнотація
Мета статті – формування нових і розвиток чинних теоретичних положень, а також практичних можливостей використання електронних сервісів як засобу комунікації експертних установ із замовниками,
надання пропозицій і практичних рекомендацій. Методологія. Для дослідження організаційно-технічних
засад, положень і принципів упровадження сучасних засобів комунікації як основний використано діалектичний метод, що дозволило розглянути предмет статті в сукупності та взаємозв’язку його складників. Крім
того, поставлені для досягнення мети завдання вирішувалися за допомогою комплексу загальнонаукових і
спеціальних методів, у тому числі формально-логічних (аналіз, синтез, дедукція, індукція, аналогія, абстрагування), системно-структурного та порівняльно-правового. Результати дослідження ґрунтуються на узагальненні відомостей про сучасні тенденції розвитку комунікації в державних установах, зокрема в підрозділах
Експертної служби МВС. Наукова новизна. Обґрунтовано необхідність створення системи взаємодії експертних установ із замовниками експертних послуг на платформі чат-ботів, запропоновано послідовність
такої взаємодії. Висновки. Необхідність оптимізації комунікації суб’єктів судово-експертної діяльності аргументовано організаційно-правовими особливостями виконання судових експертиз. Узагальнено досвід використання державними установами й громадськими організаціями чат-ботів, що засвідчує зручність сервісів, які відповідають найкращим практикам. Окреслено переваги зазначеного засобу комунікації, що робить
його повноцінним нематеріальним активом, а також ризики, викликані тим, що чат-боти, потребуючи правильного використання, не вирішують складних питань. Розроблено систему взаємодії експертних установ із
замовниками послуг і запропоновано послідовність такої взаємодії. У меню сервісу (бота) передбачено опції
«Мої документи», «Мої повідомлення». Надано пропозиції і рекомендації щодо використання в експертних
установах чат-ботів як засобу комунікації.